La ruta en la formula cambia segun computadora que abra el libro compartido en red

Samuel Cano

Board Regular
Joined
Jun 24, 2002
Messages
62
Hola a todos, una ayuda por favor!

Mi caso es que en un disco duro externo de la computadora tengo un libro formulado, con referencias hacia otros libros en la misma carpeta. La carpeta está compartida en la red local.

Pero me ocurre que, si de otra computadora de la red se abre el libro formulado, se le hacen cambios, guarda y yo lo abro después; las formuas dan error, pues la ruta a los libros vinculado ha cambiado!

Ejemplo:

de F:\folder\libro.xlsx (o ninguna, pues es local)
a \\folder\libro.xlsx

Y lo mismo a la inversa! si yo abro-cambio-guardo para los demás las fórmulas dan error por el cambio de ruta..

He buscado cómo superar esa situación, pero sin suerte; por lo que cualquier comentario es bienvenido.

Gracias anticipadas.

-Samuel Cano
 

Excel Facts

Spell Check in Excel
Press F7 to start spell check in Excel. Be careful, by default, Excel does not check Capitalized Werds (whoops)
Lo unico q se me ocurre es que pruebes a referenciar los links como si estuviesen en un disco duro externo. Sigue este link y dime se ti sirve de ayuda HYPERLINK function - Excel

[h=3]Jump to a workbook on a different drive Abrir libro en un disco diferente[/h]This example opens the workbook 1stqtr.xlsx that is stored in the Finance directory on drive D, and displays the numeric value that is stored in cell H10.

=HYPERLINK("D:\FINANCE\1stqtr.xlsx", H10)</pre>[h=3]Jump to a specific area in an external workbook abrir un area especificaen un libro exteno.[/h]The following example creates a hyperlink to the Totals area in another (external) workbook, Mybook.xlsx.

=HYPERLINK("[C:\My Documents\Mybook.xlsx]Totals")
</pre>
 
Upvote 0

Forum statistics

Threads
1,214,958
Messages
6,122,475
Members
449,087
Latest member
RExcelSearch

We've detected that you are using an adblocker.

We have a great community of people providing Excel help here, but the hosting costs are enormous. You can help keep this site running by allowing ads on MrExcel.com.
Allow Ads at MrExcel

Which adblocker are you using?

Disable AdBlock

Follow these easy steps to disable AdBlock

1)Click on the icon in the browser’s toolbar.
2)Click on the icon in the browser’s toolbar.
2)Click on the "Pause on this site" option.
Go back

Disable AdBlock Plus

Follow these easy steps to disable AdBlock Plus

1)Click on the icon in the browser’s toolbar.
2)Click on the toggle to disable it for "mrexcel.com".
Go back

Disable uBlock Origin

Follow these easy steps to disable uBlock Origin

1)Click on the icon in the browser’s toolbar.
2)Click on the "Power" button.
3)Click on the "Refresh" button.
Go back

Disable uBlock

Follow these easy steps to disable uBlock

1)Click on the icon in the browser’s toolbar.
2)Click on the "Power" button.
3)Click on the "Refresh" button.
Go back
Back
Top