Zoeken in een ander werkblad met de gegevens in het eerste blad

Teet Parson

New Member
Joined
Jan 23, 2018
Messages
1
Goeden dag
Ik ben niet geheel onbekend met Excel maar loop nu vast met een zoek en vervang formule.
ik heb twee werkbladen waarop in om het even welke cell de tekst staat "In gebruik" op werkblad 2 staat in de cell met het zelfde regelnummer "vervangen door" nu zoek ik een formule waarin vert.zoeken en vervangen van de complete cell inhoud zijn samen gevoegd.
=vert.zoeken(a1;Blad2!a1:a30)=vervangen(a1;Blad1) of zoiets.
Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb omschreven waarvoor een oplossing zoek, en misschien gaat dit niet eens in een formule maar moet daar VBA aan te pas komen, en dan haak ik af.

Met vriendelijke groet
Teet Parson
 

Excel Facts

Round to nearest half hour?
Use =MROUND(A2,"0:30") to round to nearest half hour. Use =CEILING(A2,"0:30") to round to next half hour.
Het is niet helemaal duidelijk wat je doel is. Probeer voorbeelddata te posten die voor en na situaties laten zien.
 
Upvote 0
Teet
het is inderdaad niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. kan je een voorbeeld bestand opsturen dan kan ik er eens naar kijken indien het geen vertrouwelijke gegevens zijn
mijn email,
groeten

Roger
 
Last edited by a moderator:
Upvote 0
Teet
het is inderdaad niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. kan je een voorbeeld bestand opsturen dan kan ik er eens naar kijken indien het geen vertrouwelijke gegevens zijn
mijn email,

groeten

Roger

Dat lijkt me geen goed idee. Laat Teet Parson direct hier een klein deel van zijn/haar data posten (desnoods omgewerkt tot niet vertrouwelijke data).
 
Last edited by a moderator:
Upvote 0
koltachin

Ik heb je e-mailadres uit je bericht verwijderd, omdat spambots routinematig trollen voor openbare gebruikersforums zoals deze, op zoek naar e-mailadressen voor spam.

(Hope google translate worked)
 
Last edited:
Upvote 0

Forum statistics

Threads
1,213,536
Messages
6,114,205
Members
448,554
Latest member
Gleisner2

We've detected that you are using an adblocker.

We have a great community of people providing Excel help here, but the hosting costs are enormous. You can help keep this site running by allowing ads on MrExcel.com.
Allow Ads at MrExcel

Which adblocker are you using?

Disable AdBlock

Follow these easy steps to disable AdBlock

1)Click on the icon in the browser’s toolbar.
2)Click on the icon in the browser’s toolbar.
2)Click on the "Pause on this site" option.
Go back

Disable AdBlock Plus

Follow these easy steps to disable AdBlock Plus

1)Click on the icon in the browser’s toolbar.
2)Click on the toggle to disable it for "mrexcel.com".
Go back

Disable uBlock Origin

Follow these easy steps to disable uBlock Origin

1)Click on the icon in the browser’s toolbar.
2)Click on the "Power" button.
3)Click on the "Refresh" button.
Go back

Disable uBlock

Follow these easy steps to disable uBlock

1)Click on the icon in the browser’s toolbar.
2)Click on the "Power" button.
3)Click on the "Refresh" button.
Go back
Back
Top