startup error message about sheet1

littlepete

Office Version
  1. 365
Platform
  1. Windows
hallo allemaal :)

iedere keer als ik excel opstart, wel, 90% van de gevallen, krijg ik een errorbericht dat verder niets verandert.

de tekst is :
titel:
herstellen van adressen21.xlsm
(i) bericht:
het bestand is in excel geopend nadat de onleesbare inhoud is hersteld of verwijderd.
bericht in het grote venster:
verwijderde records: sorteren van het onderdeel /xl/worksheets/sheet1.xml
bericht onderaan:
(klik hier om logbestand weer te geven)

weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
mijn adressenlijst heeft drie tabbladen: 1. adressen 2. trefwoorden 3. fiche

ik heb geen idee waarop die sheet1.xml betrekking heeft ...

thx voor jullie goeie raad :) !

peter, belgie

_________
in redelijkheid bereik je meer !
pjmb@telenet.be

Aha! Ik heb gezocht naar problemen die ontstaan na het sorteren via vba, na wat opzoekwerk heb ik wat informatie gevonden die zeer goed de oplossing op u probleem kan zijn.
De oorzaak van de error is dat er identieke sortkeys worden gebruikt, hoogst waarschijnlijk door een loop die rond die code staat in je macro.
De oplossingen:-vermijd dat je identieke sortkeys gebruikt, verander ze
-gebruik volgende code in je loop om telkens te resetten in je loop: Sheets("....").Sort.SortFields.Clear

Upvote 0

Excel Facts

Shade all formula cells
To shade all formula cells: Home, Find & Select, Formulas to select all formulas. Then apply a light fill color.
Dit zijn de bereiken waarop je je tabellen sorteert. Stel dat je een tabel hebt met 3 kolommen, met titels, van A1 t.e.m. C30 en je die wilt sorteren op zowel kolom 1(toenemend) als op kolom 2(afnemend), dan sorteer je die tabel met keys, in dit geval op key1:=Range("A1") en respectievelijk key2:=Range("A2")

De macro code hiervoor zou er ongeveer zo moeten uitzien:
Code:
<code>Sheets("...").Range("A1:C30").Sort [B]Key1[/B]:=Range("A1"), Order1:=xlAscending, Header:=xlYes<code>, [B]Key2[/B]:=Range("B1"), Order1:=xlDescending, Header:=xlYes</code>
</code>

Upvote 0
hello ...

tuesday i reformatted my computer, installed windows 8 again, and i bought office 365 with office 2015.
before that, i already changed the name of the file. i also changed the name of sheet 1 from adressen to gegevens (dutch for data)

the problem still is there : every now and then i get the error message...

never sure if i lost something or not, in that log it doesnt show real deletion of anything ...

Pete.

Upvote 0
hello :(
unbelievable... i google on my problem, and i end up on my own problem which still exists... can someone check my file and make corrections?
i can read and understand all you write, but i have no idea how to change, and what to change in what ...
thanks... you can mail me if you like and if you know how to fix this... thank you :) !
pete, belgium

Upvote 0

Forum statistics

Threads
Members
Latest member
Tanne

We've detected that you are using an adblocker.

We have a great community of people providing Excel help here, but the hosting costs are enormous. You can help keep this site running by allowing ads on MrExcel.com.
Allow Ads at MrExcel

Which adblocker are you using?

Disable AdBlock

Follow these easy steps to disable AdBlock

1)Click on the icon in the browser’s toolbar.
2)Click on the icon in the browser’s toolbar.
2)Click on the "Pause on this site" option.
Go back

Disable AdBlock Plus

Follow these easy steps to disable AdBlock Plus

2)Click on the toggle to disable it for "mrexcel.com".
Go back

Disable uBlock Origin

Follow these easy steps to disable uBlock Origin

2)Click on the "Power" button.
3)Click on the "Refresh" button.
Go back

Disable uBlock

Follow these easy steps to disable uBlock

2)Click on the "Power" button.
3)Click on the "Refresh" button.
Go back
Back