السلام عليكم

Amr Fekry

أنا عمرو من مصر
أكتب باللغة العربية الفصحى حتى يكون من السهل على من لا يتحدث اللغة العربية أن يقوم بترجمة كلماتى

كنت أتعامل مع الإكسيل فى كنوع من الهواية وبشكل بدائى .. ولكنى بدأت أستكشف الإكسيل وأبحث عن مواد تعليمية له وبدأت فى التعلم بالفعل ولكنى أواجه العديد من المشاكل ونت أرجو أن أجد من يستطيع مساعدتى

شكرا

إكسيل = Excel

=========

الكلمات التالية هى تقريبا نفس الكلمات السابقة ولكنها بالعامية المصرية

السلام عليكم
انا كنت بتعامل مع الاكسيل كهواية يعنى فى الشغل بس بدات احاول احترفه وادور فعلا على كذا حاجة للتعلم ع النت ولقيت فيديوهات ع اليوتيوب وغيرها وكدة
بس فى مشاكل كتير بقى ومش عارف هالاقيلها حل هنا ولا ايه
الله اعلم اصلا اذا كان فى هنا مصريين او عرب غيرى :D

انا بعتذر على الاطالة .. بس كنت حابب اعمل الموضوع ده بما انى لقيت قسم للغات الاجنبية يعنى هنا ف المنتدى

ثااانكس

Excel Facts

How to total the visible cells?
From the first blank cell below a filtered data set, press Alt+=. Instead of SUM, you will get SUBTOTAL(9,)
السلام عليكم يا اخي عمر.

نصيحتي ان تبدا بقراءة كتاب في الاكسيل لكي تتعلم تدريجيا و بشكل ممنهج. ايضا بامكانك الاستفادة من الانتيرنيت حيث يوجد العديد من المواقع و المنتديات
هناك بعض المنخرطين العرب ولو قليل . ادا كان لديك سؤال محدد انا متاكد انه لن يبخل احد بمساعدتك

حظ سعيد.

Upvote 0
I do not know if Amazon or other internet booksellers offer their titles in Arabic. But a couple of the best Excel authors among writers in English are Bill Jelen (the owner of this website) and John Walkenbach.

[Translation by Google, so please forgive any errors.]

[الترجمة من جوجل ، لذا يرجى يغفر أي أخطاء.]

أنا لا أعرف إذا الأمازون أو باعة الكتب عبر الانترنت وغيرها تقديم عناوينها باللغة العربية. لكن اثنين من أفضل كتاب اكسل بين الكتاب باللغة الانكليزية وبيل ييلين (صاحب هذا الموقع) وجون Walkenbach.

[Is this pasting backwards (left-to-right instead of right-to-left)? I can't tell.] [link to right-to-left?]

Upvote 0
السلام عليكم يا اخي عمر.

نصيحتي ان تبدا بقراءة كتاب في الاكسيل لكي تتعلم تدريجيا و بشكل ممنهج. ايضا بامكانك الاستفادة من الانتيرنيت حيث يوجد العديد من المواقع و المنتديات
هناك بعض المنخرطين العرب ولو قليل . ادا كان لديك سؤال محدد انا متاكد انه لن يبخل احد بمساعدتك

حظ سعيد.
انا متاكد من ده .. ان شاء الله :)

I do not know if Amazon or other internet booksellers offer their titles in Arabic. But a couple of the best Excel authors among writers in English are Bill Jelen (the owner of this website) and John Walkenbach.

[Translation by Google, so please forgive any errors.]

[الترجمة من جوجل ، لذا يرجى يغفر أي أخطاء.]

أنا لا أعرف إذا الأمازون أو باعة الكتب عبر الانترنت وغيرها تقديم عناوينها باللغة العربية. لكن اثنين من أفضل كتاب اكسل بين الكتاب باللغة الانكليزية وبيل ييلين (صاحب هذا الموقع) وجون Walkenbach.

[Is this pasting backwards (left-to-right instead of right-to-left)? I can't tell.] [link to right-to-left?]

Thanks a lot
It really doesn't matter if it's from right or from left .. I understand it anyway .. but thanks a lot for paying intention and your help. I really appreciate it :)

Upvote 0
السلام عليكم و رحمة الله
أخي عمرو
اهلا و سهلا بك و ان شاء الله ستجد هنا بعض الأخوة العرب ممن يمكنهم مساعدتك
و اخي يوجد مواقع عربية جديدة متخصصة في الاكسيل
و هذا اول موقع عربي متخصص في الإكسيل و ستجد مجموعة من الشباب العرب المتمكنين ان شاء الله
www.Excel4us.com
============
دمت في حفظ الله

Upvote 0
وعليكم السلام
شكرا جدا على اللينك .. هازوره ان شاء الله

تحياتى ليك ولكل اهل الاردن

Upvote 0
والله يا أخي ستجد هنا ما يسرك وإذا كنت تطلب ترجمة أي استفسار من أي شخص فنحن جاهزون لك في اي خدمة
وأي خدمة يا معلم

Upvote 0

Forum statistics

Threads
1,215,101
449,095
Latest member
gwguy

We've detected that you are using an adblocker.

We have a great community of people providing Excel help here, but the hosting costs are enormous. You can help keep this site running by allowing ads on MrExcel.com.
Allow Ads at MrExcel

Which adblocker are you using?

Disable AdBlock

Follow these easy steps to disable AdBlock

1)Click on the icon in the browser’s toolbar.
2)Click on the icon in the browser’s toolbar.
2)Click on the "Pause on this site" option.
Go back

Disable AdBlock Plus

Follow these easy steps to disable AdBlock Plus

2)Click on the toggle to disable it for "mrexcel.com".
Go back

Disable uBlock Origin

Follow these easy steps to disable uBlock Origin

2)Click on the "Power" button.
3)Click on the "Refresh" button.
Go back

Disable uBlock

Follow these easy steps to disable uBlock

2)Click on the "Power" button.
3)Click on the "Refresh" button.
Go back
Back