automatisch aanpassen van de rijhoogte

apboerboom

New Member
Joined
Nov 5, 2013
Messages
2
In een kleine EXCEL applicatie wordt op basis van 1 invoerveld een aantal rijen met gegevens/waarden gegenereerd.
Afhankelijk van de invoer is de vooraf gekozen cel te klein voor de gegevens. De kolombreedte wil ik niet aanpassen, wel de rijhoogte. Handmatig kan dit met wraptext. Ik wil het echter automatisch en ook zodanig dat bij een volgende invoer in principe de standaardrijhoogte weer terugkeert als de cel voldoende groot is voor de nieuwe gegevens.
Wie kan mij verder helpen?
Ik hoor graag,
Arno
 

Excel Facts

Save Often
If you start asking yourself if now is a good time to save your Excel workbook, the answer is Yes
Hoi Arno,

Als wraptext voor een bepaalde cell is geactiveerd dan worden de cellen automatisch kleiner en groter op het moment dat er minder of meer gegevens in worden gezet. Dus 1 keer wrap text aanzetten voor je doelbereik is volgens mij voldoende. Als je doelbereik steeds verandert of als je ook de breedte op enig moment aanpast dan is misschien een andere oplossing beter. Maar dan zul je iets specifieker moeten zijn of een voorbeeld moeten toevoegen.

Groet,

Dirk
 
Upvote 0
Hoi Arno,

Als wraptext voor een bepaalde cell is geactiveerd dan worden de cellen automatisch kleiner en groter op het moment dat er minder of meer gegevens in worden gezet. Dus 1 keer wrap text aanzetten voor je doelbereik is volgens mij voldoende. Als je doelbereik steeds verandert of als je ook de breedte op enig moment aanpast dan is misschien een andere oplossing beter. Maar dan zul je iets specifieker moeten zijn of een voorbeeld moeten toevoegen.

Groet,

Dirk

Hoi Dirk, dank voor je reactie!
De zaak lijkt echter wat ingewikkelder. Wat jij suggereert heb ik inderdaad geprobeerd al, maar dat werkt niet. De applicatie is als volgt: op basis van een slordige 1000 EXCEL regels met platte roostergegevens (onderwijs!), kunnen docenten door hun code in te tikken een lijstje oproepen met de voor hen belangrijke gegevens. In principe heb ik daarvoor een standaard/basis vrom voor ingesteld. Maar als een cel dan te klein is voor wat gegevens, is het handig als de regelhoogte wordt aangepast. Soms (waarom weet ik niet?) lijkt wraptext inderdaad te helpen. Maar als de regelhoogte dan is vergroot, blijft deze hoogte intakt, ook als een andere docentcode wordt ingetikt, waardoor een nieuwe gegevenslijst ontstaat. En soms werkt ie niet. Ik vermoed dat 1 keer handmatig een rijhoogte aanpassen funest is voor automatische aanpassing, maar ja. Als het je interesseert kan ik ook het bestand toesturen (al weet ik nog niet hoe je dat in MrExcel kunt bijvoegen..)
Bedankt voor het meedenken, Arno
 
Upvote 0
Arno,

Je vermoeden klopt inderdaad. Als regel hoogtes of colombreedtes handmatig worden aangepast kunnen is dat inderdaad funest voor automatische aanpassing maar desondanks is een oplossing voor je probleem zeker mogelijk. Je kan op dit forum geen bestanden toevoegen maar je kan een dropbox link oid posten of het voorbeeld naar mij mailen: dirkgeraedts@gmail.com. Ik zal er dan vanavond naar kijken.
Tip: Anonimiseer je data en beperk het tot een hoeveelheid die genoeg is om je probleem te illustreren als je bestanden online zet.

Gr's Dirk
 
Upvote 0

Forum statistics

Threads
1,215,129
Messages
6,123,216
Members
449,091
Latest member
jeremy_bp001

We've detected that you are using an adblocker.

We have a great community of people providing Excel help here, but the hosting costs are enormous. You can help keep this site running by allowing ads on MrExcel.com.
Allow Ads at MrExcel

Which adblocker are you using?

Disable AdBlock

Follow these easy steps to disable AdBlock

1)Click on the icon in the browser’s toolbar.
2)Click on the icon in the browser’s toolbar.
2)Click on the "Pause on this site" option.
Go back

Disable AdBlock Plus

Follow these easy steps to disable AdBlock Plus

1)Click on the icon in the browser’s toolbar.
2)Click on the toggle to disable it for "mrexcel.com".
Go back

Disable uBlock Origin

Follow these easy steps to disable uBlock Origin

1)Click on the icon in the browser’s toolbar.
2)Click on the "Power" button.
3)Click on the "Refresh" button.
Go back

Disable uBlock

Follow these easy steps to disable uBlock

1)Click on the icon in the browser’s toolbar.
2)Click on the "Power" button.
3)Click on the "Refresh" button.
Go back
Back
Top